محمد حسین تقوایی زحمتکش : شعار رسمی مسابقات "با هم تاریخ را می‌سازیم" در ۲۳ آذر ۱۳۸۸ به همراه لوگوی رسمی معرفی و رونمایی شد این شعار بیانگر این است که برای نخستین بار در تاریخ قاره اروپا رقابت‌های یورو ۲۰۱۲ در مرکز و شرق اروپا برگزار خواهد شد.در نماد بازی‌های یورو ۲۰۱۲ که به شکل یک گل است، دو شاخه به صورت برگ وجود دارد که نماد هر یک از دو کشور میزبان یورو ۲۰۱۲ است. در میان این دو برگ، گل این شاخه توپ فوتبال ترسیم شده‌است. شکل بصری نماد از هنر سنتی ویکینانکی که نوعی هنر برش کاغذ در نواحی روستایی اوکراین و لهستان است، گرفته شده‌است.
 هنر ویکینانکی نماد جانداران و گیاهان مناطق محلی این ناحیه در ادای احترام به طبیعت و رشد و باروری است.

در مورد جام ملتها اروپا بیشتر بدانیم
جام ملت‌های اروپا یک جام فوتبال است که یوفا آن را برگزار می‌کند. قهرمان این جام، قهرمان قاره اروپا در رشته فوتبال می‌باشد و به طور خودکار به جام کنفدراسیون‌ها راه می‌یابد. این جام از سال ۱۹۶۰ تا کنون هر چهار سال یک بار برگزار شده‌است. این بازی‌ها از سال ۱۹۹۶ یورو نامیده می‌شود. آلمان موفق‌ترین تیم این جام است.
http://www.yazdfarda.com/media/news_gal/file_3927.jpeg
یورو ۲۰۱۲
جام ملت‌های اروپا ۲۰۱۲ یا یورو ۲۰۱۲ در تاریخ ۸ ژوئن شروع شد تا ۱ ژوئیه سال ۲۰۱۲ و در کشورهای لهستان و اوکراین ادامه می یابد.این سومین دوره از مسابقات یورو است که بطور مشترک توسط دو کشور میزبانی می‌شوند. پیش از آن در جام ملت‌های اروپا ۲۰۰۰ (بلژیک و هلند) و جام ملت‌های اروپا ۲۰۰۸ (اتریش و سوئیس) میزبان بطور مشترک از دو کشور بود. در مجموع ۱۶ تیم در این دوره حضور خواهند داشت. لهستان و اوکراین به‌عنوان میزبان در مسابقات حضور خواهند داشت؛ ۱۴ تیم باقی‌مانده در بازی‌های مقدماتی انتخاب شده‌اند. اکثر کارشناسان معتقدند اسپانیا، قهرمان جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی، از بخت بیشتری برای قهرمانی برخوردار است.[نیازمند منبع]
تیم‌های حاضر
۱۶تیم حاضر در مرحله نهایی این تورنمنت، عبارتند از:
کرواسی
جمهوری چک جمهوری چک
دانمارک
انگلستان
فرانسه
آلمان
یونان
ایتالیا
لهستان (میزبان)
پرتغال
جمهوری ایرلند
روسیه
اسپانیا (مدافع عنوان قهرمانی)
سوئد
اوکراین (میزبان، اولین حضور)


توپ رسمی یورو ۲۰۱۲
آدیداس تولیدکننده توپ رسمی مسابقات است. این توپ که تانگو ۱۲ نامگذاری شده‌است در آذرماه سال ۱۳۹۰ در اوکراین و توسط سرگی بوبکا قهرمان پرش رونمایی شد. بر روی این توپ پرچم دو کشور میزبان حک شده‌است.

موسیقی
یوفا ترانه"تابستان بی انتها" که توسط خواننده آلمانی اوشیانا اجرا شده‌است را به عنوان ترانهٔ رسمی یورو ۲۰۱۲ انتخاب کرده‌است. اوشیانا از مادری آلمانی و پدری فرانسوی به دنیا آمده و در هامبورگ بزرگ شده‌است. اوشیانا با ترانه "گریه گریه" در سال ۲۰۰۹ در لهستان به شهرت رسید و پس از شرکت در مسابقه تلویزیونی "رقصیدن با ستاره‌ها" به چهره‌ای شناخته شده در این کشور مبدل شد. ترانهٔ "تابستان بی‌انتها" آن گونه که این خواننده آلمانی می‌گوید در جریان ضبط آلبوم جدیدش سال گذشته در لندن متولد شد.

حامیان مالی یورو ۲۰۱۲
شاید برایتان جالب باشد، ۱۲ شرکت و برند جزو حامیان رسمی یورو ۲۰۱۲ قرار دارند که این شرکتها به این شرح است:[۱۷] آدیداس، کانن، کاسترول، کوکاکولا، کانتیننتال، ارنج، هیوندای-کیا، کارلسبرگ، مک دونالد، شارپ

وب سایت رسمی یوفا
برای آگاهی از آخرین وضعیت تیم های شرکت کننده، اخبار و حواشی تورنمنت اروپایی می توانید به وبسایت رسمی یوفا مراجعه کنید.
تارنمای رسمی یوفا
http://www.uefa.com

آدرس وب سایت فارسی جام ملت‌های اروپا ۲۰۱۲ یا یورو ۲۰۱۲
www.uefa.ir/










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا